keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Auckland

Perjantaina lähdettin ajamaan Wellingtonia päin mistä lento lähti Aucklandiin. Wellingtonin lentoasemalla tavattiin Parisin kaverin Grace:in perhettä sekä Eirikiä ja sen serkkua Majaa jotka tulivat Nelsonista (Eirik oli vierailemassa).

Wellingtonin lentokenttä

Lento oli muuten aika kuoppainen, paitsi että istuin ihanan tytön vieressä, ja selvisi jo alussa että hän oli ollut Tanskassa vaihdossa ja juttelimme koko matkan. Koko lentokone oli täynnä One Direction - faneja. One Directionilla oli konsertti lauantaina ja sunnuntaina, mikä oli syy miksi alunperin lähdimme Aucklandiin (Paris, host-äiti ja Gracein perhe menivät). Olisi ollut ihan kivaa mennä mutta liput olivat tosiaan loppuunmyyty jo 18 kuukautta sitten.
Saavuttiin Rendezvous hotelliin ja oli aika hienot huoneet :) Tilattiin ruokaa huoneeseen koska kello oli jo aika paljon.

Lauantaina herättiin ja lähdettiin pikkuhiljaa Dressmartiin joka on Outlet ostoskeskus. Mun puhelin oli kuollut yön aikana eikä herättänyt mua niin en päässyt uimaan aamulla :(
Illalla Paris, host äiti ja Grace:in perhe meni 1D konserttiin ja me mentiin syömään host isän, Eirik ja Majan kanssa. Käveltiin ympäri Aucklandia ja saatiin monta puhelua konsertista ja pääsin fiilistelemään "What makes you beautiful"ia haha :D

Lounas Starbucksissa :)

Roxy Dressmartissa ^^

Jee haha :D
Brett (host isä)
Sunnuntaina mun puhelin oli taas kuollut yön aikana -.-
Kävin salilla aamulla ja vielä uimassa. Pääsin itse asiassa saunaan joka kyllä oli varsin naurettava kokemus XD Tuntui jotenkin niin väärältä astua 45 ºC saunaan... Jostain kumman syystä sauna oli lämmitetty huikeeksi 60 ºC iltaan mennessä :P

Kaikki ei kyllä pidä paikkaansa :D

Mentiin shoppailemassa ja käytiin Kiinalaisessa sotalaivassa, ja sitten tapasin Maijaa Suomesta joka sattui olemaan juuri nyt Aucklandissa!! :O

Eirikin perusilme

Minä ja Maja Norjasta :)

Grace, kiinalainen, Paris ja minä
Minä ja Maija Suomesta <3
Illalla menttin Sky Toweriin syömään. Oli ihan upeeta! Sky Tower on 328m korkea ja ravintolaan mentiin hissillä 58 kerrosta.

Korkealla

Jos lasi olisi pettänyt....

Mentiin vielä korkeammalle katsomaan maisemia 62 kerrokseen illallisen jälkeen :)

Maja ja minä :)

Ravintola pyörii 360 astetta tunnissa :)
Maanantaina heräsin aikaisin, kävin salilla ja uimassa. Viritin taas saunaa ja sain jossain kohtaa melkein tyydyttävänkin löylyn aikaiseks :D Mentiin sitten Sealife:iin (Kelly Tartlon's) perheiden kanssa. Maja ja Eirik jäi shoppailemaan.

Oli tosi ihanaa! En ole käynyt Sealifeissa ennen, mutta olikin varmasti huikeampi kuin mitä Suomessa koskaan olisi! Näin pingviinin livenä ekaa kertaa ja kävelin tunnelissa missä hait ui sun yläpuolella :O

Äääh kuolen <3

3,5 ºC 30 sekunttia... I made it! ^^

Monta Nemoa etsittäväksi :D

Pakollinen turistikuva :D

Otettiin lautta Devonportiin. Käytiin Subwayssa ja moikkaamassa Olivian ystävää. Tuli sitten hiton kiire lauttaan että ehdittäis käydä hakemassa laukut hotellilta ja lentokentälle. Meidän lennot lähtisivät pari tuntia ennen muiden.  Kävin nopsaa kameraliikkessä ostamassa UV-suoja ja nyt mulla on vihdoinkin se wireless remote :D Jos saisin sen folion jossain vaiheessa tehtyä XD

Mikään ei oikein mennyt nappiin tämän jälkeen XD
Ensin jouduttiin maksaa liikaa bussikuskille (se sanoi ettei me päästä muuten) ja oli pakko päästä lentokentälle -.- Kaadoin kaikki Subway kastikkeet mun vaatteille, ja kun päästiin lentokentälle oli hiton pitkä jono, ja kun kaikki vihdoinkin oli "hyvin" lento peruttiin myrskyn takia (Wellingtonin lentokenttä suljettiin kokonaan). Jess... Istuttiin lentokentällä Eirikin kanssa joku viisi tuntia odottamassa mitä seuraavaksi tapahtuisi. Luulis et Eirikistä olisi ollut seuraa mutta kuunteli vaan musiikkia ja häippäsi aina jonnekin sanomatta mitään, niin juoksin ympäri toivottomana etsimässä Wi-Fiä :D (Tästä voitte katsoa uutisista myrskystä.)

Brett ja Olivia tuli kentälle selvittämään meille uusia lentoja ja mentiin takaisin hotellille. Niidenkin lento oli peruttu. Saatiin Eirikin kanssa lento tiistaiksi, mutta muut joutuivat odottaa keskiviikkoon asti.
Nukuin huoneessa Grace:in ja Parisin kanssa kolmistaan ja meillä oli todella hauskaa :D

Tiistaina herättiin, syötiin taivaallista aamiasta hotellissa ja mentiin Motat - museoon. Ehdittiin Eirikin kanssa vain käymään lentokone - osio läpi ja sitten oli pakko lähteä lentokentälle.
Tällä kertaa saattiin maksaa oikea hinta ja lentokin lähti vain 20 min myöhästyksellä.
Brettin veli tuli hakemaan meidät Wellingtonin lentokentältä ja yövyttiin sen luona.

Herättiin (keskiviikkona) ja Kyle vei meidät Wellingtonin keskustaan. Mentiin Cable Car:iin (nähtävyys), käytiin vuoren huipulla museossa ja kävelin vähän Wellingtonin kasvitieteellisessä puutarhassa.  Käveltiin Te Papa museoon ja oltiin siellä yli kaksi tuntia kun Eirik pysähtyi katsomaan joka ikistä elokuvaa/videota kun se ei jaksannut kävellä :D

Wellington

Antiikki Cable Car

Waterfront. Public piano :) Niin söpöä!

..Siksi täällä on ihan kivasti maanjäristyksiä, varsinkin Sedonnin kohdalla.

Oli niin hieno postikorti :) Näytti jotenkin niin tutulta: katsokaa mun headeriä ;)
Yhdeltä Kyle otti meidän kyytiin museolta (ei ehditty käymään missään muualla ton etanan takia XD) ja haettiin loput lentokentältä. Ajettiin kotiin Pahiatuaan :)
Oma koti kullan kallis... Vähän outoa että tää alkaa tuntua niin kodilta. Jos olen pidemmän aikaa poissa tulee jo melkein ikävä omaa sänkyä :D

Niin ja kuulemma tää Wellington needle oli ollut ihan vaakasuorassa myrskyn aikana... Että oli varmaan ihan hyvä että meidän lento oli peruttu maanantaina :D

- Roxy

P.S Olen muuten ihan positiivinen enkä yleensä valita mistään mutta tää iPhone alkaa kyllä ottaa otsaan -.- Kuten jo kerroin se kuolee vaikka akkua olisi, kaiuttimet eivät toimi ja nyt Wi-Fi on rikki eikä mitään voi muuttaa asetuksissa. Oliskohan korjaus ajankohtainen? Kuinkakohan monta tsiljoonaa sekin maksaa? :( Öitä. Huomenna takaisin kouluun. En kyllä valita näistä kolmesta extra vapaapäivistä :D