lauantai 19. lokakuuta 2013

Lokakuu

Pelottavaa... Kohta tulee 3kk täyteen. Kun ajattelee että vielä 7 kk jäljellä tuntuu välillä että aika voisi mennä nopeammin, mutta kun ajattelee että on jo kohta neljäs kuukausi menossa tulee vähän paniikki :D

Torstaina kun jouduin jatkamaan koulunkäyntiä sain tietää perjantaina olevasta musiikkimatkasta. Ilmoittauduin pienen pohdinnan jälkeen. Mentiin kahdeksalta aamulla koulun minivanillä Wellingtoniin 15 muun musiikkia opiskelevan oppilaan kanssa katsomaan Victoria University ja Massey Universityn campuksia. Istuttiin ensin kuuntelemassa niiden oppisuunnitelmaa, ja ilahduin kovasti kun se oli lähes identtinen mun Suomessa olevan koulun kanssa :) (development in performance, ensemble, jazz, rock, pop, vocals, small groups, big bands jne). Niillä vaan oli ekstrana yksityistunteja, mutta parasta ollakin 12 000 dollarilla vuodessa :D Ruokasalissa soitti joku bändi ja jotkut ihmiset jammasivat mukana, tuli ihan High School Musical fiilis :D

Aah sain niin paljon inspiraatiota, mutta jotenkin mulla on nyt vielä sekavampi olo mitä mä haluan tehdä lukion jälkeen XD Tekis kauheesti mielä opiskella musiikkia (voi sitä iloa ja flashbackiä kun pääsin pelaamaan gamelania joka on Balilainen soitin) mutta olen jo lykännyt sen unelman aikoja sitten. Takaisin ruudulle yksi :D Hello again!
Käytiin ensin katsomassa jazz harjoitusta (ei mun juttu! :D) ja sitten tunnin pituista sello-konserttia. Melkein kaikki yleisössä nukahtivat 3/4 ajasta, koska ne soittivat todella hitaita, ei niin tunnettuja sävellyksiä. Pakko tunnustaa että mäkin heräsin silmät ristissä ja mietin miten kuulosti niin erilaiselta XD Sitten soittivat lopuksi Bachin "Air on a G string" jota tunnistin ja oli todella kaunista :)

"Follow your bliss!"

...hehkuttivat koko ajan siellä yliopistossa. Täällä rahalla saa ostettua koulutusta sun unelmiin, mutta Suomessa niitä vaan murskataan jos et satu olemaan se luokan paras oppilas. Suomessa on, joo, ilmainen opiskelu mutta mitä sä sitten teet kun et ole tarpeeksi hyvä ja olet jo antanut kaiken?

Käytiin vuorella Wellingtonissa ja seistiin pilven keskellä :D Oli hieman sumuista

Gamelan - todella kiinnostavaa!
Perjantaina pidettiin meidän melkein viikottainen sleepover mun huoneessa Parisin kanssa.
Meillä on kyllä niin hienoja siteerauksia :D

- What's the name of the white broccoli? 
- What's the name of the green cauliflower? 
Best ice-breaker ever: Soo... How do you spell broccoli? XD

Muuten koulussa menee hyvin, kuten aina. Sain mun reportin koulusta term-holidayn aikana. Mulla oli lähes kaikki erinoimaista... En tee kauheesti mitään, et on pakko olla aika huono et sais huonot arvosanat :D Opettajan kirjoittavat todella perusteellisesti kommentteja susta! :O
Meillä vaihtui nyt kesäversioon meidän koulupuvusta. Laitan kuvia myöhemmin koska en nyt viikonloppuna ala pukemaan päälle :D On kyllä mun mielestä vähän liian aikaista olla ilman esim. sukkahousuja kun on vielä aika kylmä ja sateista välillä.
Ai ujo koska en halunnut esiintyä koulun edessä ensimmäisellä viikolla? :D 

"Roxy is punctual to Form Time and always tidily dressed. She has settled well into college life. She interacts confidently with her peers and is a positive member of the class."
"Roxy is friendly, polite and willing. She has completed all tasks asked of her, promptly. Roxy is a pleasure to teach." 
Jee haha :D

Muuten... Mun puhelin on ihan sökönä (Wi-Fi nyt lopullisesti rikki), ottaa päähän mutta en kyllä anna pilaa tunnelmaa vaikka välillä on vähän haaste olla kiroilematta mun huonoa onnea :D

- Roxy

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti