lauantai 27. heinäkuuta 2013

Lennot



Pitkät, puuduttavat ja tuskalliset lennot ovat nyt ohi kymmeneksi kuukaudeksi.. Onneksi :D
Ida ja äiti oli lentokentällä hyvästelemässä. Kaikki tuntui niin epätodelliselta. En tajua vieläkään että mä olen täällä :D
Turvatarkastuksen toisella puolella odotti tanskalaiset ja ruotsalaiset. Norjalaiset uskalsivat puhua meille vasta Shanghaissa :D



Mulle tuli heti tosi hyvä mieli kun nousin lentokoneeseen ja lentoemännät kehuivat mun uutta matkalaukkua ^^ viel ku menin ulos ne kysyivät jos ne saa viedä sen mukanaan :D
Ensimmäinen lento oli aika hulvaton :D







Sitten saavuttiin Shanghaihin. Kun me vihdoinkin älyttiin että jarru pitää ottaa pois matkalaukkukärryistä kaikki sujui todella hyvin :D Kukaan ei päässyt facebookiin, koska Kiinassa se on ilmeisesti kielletty. Kaikki ruoka siellä oli ihan todella outoa ja epäilyttävä. Norjalaiset olivat syöneet jotain ihan järkyttävää. Onneksi meidän valinnat olivat suhteellisen hyvät J  Mulle tuli kuitenkin tosi paha olo jostain mitä mä söin, mutta onneksi Lauri oli paikalla maitohappobakteeriensa kanssa ja sitten hän osti vettä mulle automaatista niin kaikki oli hyvin J Siellä ei voinut juoda vesihanasta, vaan oli jotain desinfioitua vettä automaateissa, mutta sekin oli vähän ihmeellistä :D 

Shanghai oli ihan sairaan iso kaupunki! Lentokoneesta kuin katsoi, se ei loppunut koskaan.
Lento Aucklandiin oli todella myöhässä, ja ehdinkin nukahtaa jo ennen nousua.
Sen lennon aikana kaikki olivat jo ihan kypsiä matkustamiseen, ja kolmas check -in oli jo liikaa.
Lähes kaikilla oli kurkkukipua, puutumisia ja yleinen ärsytys, ja kaikki vaan odotti hampaiden pesua!




Kun saavuttiin Uuteen-Seelantiin oli aika sateista ja vähän kylmää, mutta fiilis että ollaan oikeesti perillä oli niin mahtava! :) FREE HUGS FOR EVERYONE!
Istuttiin mäkkärissä ja taisin löytää Wi-Fiä ensimmäisen kerran kunnolla ilman että joku yritti hakkeroida mun Google-tiliä…

Ensin oli vähän sekavaa kun me oikein muistettu että oli vasemmanpuolinen liikenne (ollaan muuten aika vaarallisia täällä liikenteessä XD) mutta siihenkin olen jo tottumassa.





Kun ajettiin softlanding campille, me ajettiin sellaisessa paikassa joka on kuulemma yksi harvoista paikoista missä joki kulkee vuorien välissä. Oli todella kaunista <3



Paikalliset ovat todella mukavia! Pankissa olivat todella ystävällisiä kun meillä oli ongelmia pankkikorttiemme kanssa ja auttoivat. Äiti onneksi auttoi Suomesta ja saamme todennäköisesti homman hoidettua helposti kun pääsen pankkiin.

Toivon että saisin nukuttua kauemmin kuin kolmeen tai neljään, mutta varmasti kaikki järjestyy! 

Oho tulipas pitkä postaus :D

- Roxy

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti