tiistai 30. heinäkuuta 2013

Kysymyksiä ja vastauksia


1. Miksi Uusi-Seelanti? 

Koska olen kuullut pelkkää hyvää tästä maasta, ja olen jutellut vanhojen vaihtareiden kanssa ja ne todellakin suosittelivat. Halusin maahan missä puhutaan englantia, ja tykkään kauniista maisemista (kuka nyt ei :D)

2. Maksoitko stipendillä sun vaihtovuoden? 

En maksanut, mutta pieniä stipendejä voi hakea. Ne ovat kyllä pieniä ja pelkästään 3 ihmistä voi saada. (Explorius)

3. Milloin ja miten monta rokotusta otit? 

3 kpl. Toinen tuli kuukausi ensimmäisen jälkeen ja kolmas 6kk ensimmäisestä. Kaikki on otettava ennen lähtöä.

4. Jännittikö ennen lähtöä? 

Jännitin ensin kauheesti sitä että unohtaisin jotain. Mulla kesti kauan ennen kuin sain matkakuumetta, mutta kun se tuli (3pv ennen lähtöä), se tuli antaumuksella :D Meinasin pyörtyä ja mua väsytti koko ajan, ja sitten oli tietenkin kauheen vaikeata nukahtaa. Eli kyllä jännitti!

5. Tavotteita ja odotuksia? 

Mun ainoa oikea tavoite on että minulla on hauskaa tän vaihdon aikana! Mä päätin etten ota mistään enempää selvää etukäteen etten luo mitään tyhmiä odotuksia. Kaikki on kuitenkin hirveen erilaista, ja siksihän lähdetään vaihtoon: kokemaan jotain uutta ja erilaista.

6. Mikä pelotti eniten? 

Että unohdan jotain tärkeetä ja että host-momin kanssa tulee jotain ongelmia.

7. Menitkö heti perheen luokse? 

Meillä oli ensin sellainen Softlanding Camp muitten vaihtareiden kanssa. Siellä totuteltiin vähän uuteen aikavyöhykkeeseen ja tutustuimme toisiimme. Siellä oli jotain muutakin ohjelmaa yhdessä.

8. Oliko Uusi-Seelanti sellainen kuin ajattelit? 

Paljon parempi. Järkytyin kyllä kylmyydestä, mutta kaikki maisemat, koulu, tunnelma ja ihmiset olivat kyllä paljon paremmat kuin olin koskaan kuvitellut.

9. Onko sulla tuttuja siellä? 

Ei ole. En tunne ketään entisestään.

10. Mitä tuut kaipaamaan eniten?

Saunaa, ruisleipää, julkisia, salmiakkia ja lämpimiä taloja!


2 kommenttia:

  1. kom ihåg att du kan allti sätta meddelande ti mig om du har någo att fråga eller om du får lite vaihtarikris i någo skede, de händer åt de flesta! :--) ja e helt avundsjuk, ja ha intens vari 1,5 mån hemma o genast vill jag någonstans!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jepp I believe you! :) thanks! Ja en nog helt wowed av dehä ställe :)
      Vi hörs!

      Poista