keskiviikko 7. elokuuta 2013

School

WARNING! Pitkä postaus :P

Mun koulu sijaitsee pari sataa metriä mun uudesta kodista. Kävelee vaan katua alaspäin ja kääntyy vasemmalle niin se on siinä. Conor on aina myöhässä, ja mä vaan nautin siitä kun mä saan sen raahattua aivan liian aikaisin kouluun (3 minuuttia ennen koulun alkua) :D <3

Tässä tulee nyt samalla höpötettyä mun ensimmäisestä koulupäivästä :)
Ensimmäisenä koulupäivänä me mentiin Kisakun ja Eirikin kanssa muftina kouluun (ilman koulupukua). Oli aika hirveetä kun kaikki oikeasti tuijotti, koska me erouduttiin joukosta suhteellisen voimakkaasti :D

Koulussa on koulupuku second hand missä oppilaat voi ostaa ja myydä vanhoja vaatteita. Mulla kävi ihan sairas onni. Löysin kaiken tarvittavan sieltä, ja 600 dollarin sijaan maksoin vain 125 dollaria! :O




Ensimmäisen päivän me vaan käveltiin koulussa, laitettiin nimet karttaan, juteltiin ihmisille ja istuttiin kirjastossa ja hommattiin koulupuvut.


Koulupukujen tarkoituksena on estää oppilaiden liian rento tai muutoin epäsovinnainen pukeutuminen. Toisaalta sillä on tarkoitus estää oppilaiden eriarvoisuuden tunnetta esimerkiksi varallisuuden suhteen.

Mun mielestä näyttää kyllä aika siistiltä kun kattoo koulun pihaa. Puvulla on myös tosi tarkat säännöt. Tytöillä ei saa olla meikkiä, ei kynsilakkaa ja ihmisiä on lähetetty kotiin koska niillä oli mustat balleriinat ilman "narua" jalan yli? Olen kuulemma ihan toivoton solmion kanssa :D Mä osaan tehdä perus solmion, mutta täällä vaaditaan sellaista paksua, niin mun kaverit nyt aina tekee sen mulle :D Vähän liian tarkkaa, ja se puku on tosi tiukka ja epämukava. On niin vangittu fiilis, varsinkin draama tunneilla. Niin... tässä tämä koulupuku :D Tyttö ja poika (talviversio). Jotkut sanoo et tulee vähän Hogwarts fiilis :D

Conor suostui kuvaan! wow :D
Yksi asia joka mua vähän häiritsee on se, että jos sulla vaikka loppuu koulu klo 13, tai jos sulla alkaa vasta 10, sinun aina AINA  pakko olla paikalla 8:40 - 15:15. Tunneiltakaan ei saa poistua ennen kuin kello soi.

Voin melkein väittää että jokainen koulu Suomessa käyttää ma-pe lukujärjestystä. Tällä käytetään  Day 1-6. Viime maanantaina oli esim. päivä 6. On kyllä ihan kivaa että lukujärjestys vähän kiertää viikottain  :)



Uusi-Seelanti on kyllä urheilun maa! Tällä rugby on kova sana. Tosin kaikki koulun urheilujoukkueet (koulua edustavat) treenaa koulun ulkopuolella, ja pelit ovat usein viikonloppuisin. En tiedä miten moni osallistuisi jos näin olisi Suomessa XD

Koriskenttä. Rugby ja futis on erikseen :O

Koululla on tosi hyvät tila mahdollisuudet (jos niin voi kääntää :D) facilities. Musiikkiluokka on 1000 kertaa parempi kuin meidän. 10 Mac tietokonetta ja Mac keyboardit. Studiomikki, lava luokassa, you name it! Koululla on myös oma uima-allas, kahvio, kirjasto, art- section, ihan KAIKKI! :D Koulussa on vain 420 oppilasta, mutta juuri sen verran että on pakko olla hyvät mahdollisuudet kaikelle ja kaikille.

Drama ja enkku luokka
Musiikkiluokka

Näillä on niin hienot kitarat! 


Kirjaston sisällä



Koulun piha
On tosi random, koska koulun pihalla tepastelee päivittäin jotain random ankkoja, mut ne on aika söpöjä :D <3




Ankka ja Ben :D


Kunnioitus täällä koulussa on todella jaettu. Jotkut juniorit (olen senior) väistää käytävällä, toiset taas yrittävät kampata tai jotain :D Täällä seniorit pomottaa nuorempia kuin sisaruksia, mutta jotkut ovat näköjään ikuisia lapsia :D

Lunch



Tunnit ovat suurimmaksi osaksi aika tylsiä. Johtuu ehkä siitä että olen year 12 (1-2 Suomen lukiossa), mutta kuitenkin tunneilla ei tehdä kauheesti mitään. Pelkästään matikan tunneilla, ja sitten mä teen itsenäsesti mun taideportfolion. Täällä kerätään ns. creditsejä, ja mä saan kuulemma 14 credits mun taideteoksesta (25 % koko vuoden crediteistä!) <3 Mä en kyllä kerää näitä creditsejä, mutta kaikki muut oli ihan woooow :D

Jotkut opettajat ovat todella outoja, ja niiden nimet ovat välillä todella hassuja :D Sanon joskus videolla koska niissä ei oo mitään järkee kun kirjoittaa XD Täällä kutsutaan opettajia Mr, Ms ja Mrs.

Benillä on hauskaa :D

Haha Natasha you're hilarous :D  
Natasha ja Laura

Minä ja Natasha


Mun kaverit on ihan awesome <3 Nyt alkaa jo nimet mennä kohdalleen suurimmaksi osaksi, ja päätellen siitä, että useimmiten on samat naamat mun seurassa ja samat äänet jotka huutavat mun nimeä, mulla on oma kaveriporukka kasassa :)

make gifs
Laura, Natasha, minä ja Elise <3


Haha nostan hattua sille joka luki kaiken :D

- Roxy



4 kommenttia: