keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Language



Ton kiwin nokka nyt hävis jonnekin XD
Aaaahh mun pää räjähtää :D Niin paljon uusia sanoja! 

Pari viikkoa sitten tuli ensimmäisen kerran sellainen fiilis et herranjumala mä oon puhunut englantia tässä yli kuukautta lähes putkeen! Muistinkin sen siinä kohtaa kun mä katsoin tosi tarkasti mun kavereita kun ne puhui ja mietin vaan että milloinkohan ne kyllästyy englannin puhumiseen ja alkaa puhuu suomea XD Oli niin casual että suomenkieli vain puuttui niin olis ollu ihan kuin kotona I guess?

On aika hassua kun välillä saattaa lipsahtaa sanoja kuten "eikun" ja "siis" lauseisiin, ja sit pitää vaan jotenkin jatkaa lausetta ihan pokkana kuin mitään ei olis tapahtunut, koska kuulostaa varmaan tosi oudolta niille :D

Mun kaverit kyselivät tänään millä kielellä mä ajattelen, ja en oikeasti pystynyt sanomaan! Suurimmaksi osaksi ruotsiksi varmaan, suomenkielisessä seurassa suomeksi, mutta kyllä mä jo osittain englanniksikin ajattelen. Uniakin olen jo ihan useammankin kerran nähnyt englanniksi :)

Vähän kamalaa, mut samalla hauskaa, et mulla on usein ihan englanninkielinen lauseenrakenne kun kirjoitan suomeksi tai ruotsiksi :D Piti kauheesti muokkailla et tämäkin postaus (toivottavasti) meni oikein :D

- Roxy

2 kommenttia:

  1. Siis mietit ruotsiksi? ootko suomenruotsalainen vai miten sä ruotsiksi mietit? T: utelias .. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo :) Oon kaksikielinen! :) My head is like an international business meeting :D

      Poista