sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Weekend in Upper Hutt / Wellington




Torstaina mun ihana host-äiti vei minut Mastertoniin ja hyppäsin junaan Upper Huttiin.
Oli mun ensimmäinen kerta junassa täällä :). Tosi siisti ja mukava, vaikka oli ihan tavallinen lähijuna. VR vois ottaa vähän mallia :D Just ennen Upper Huttia oli ihan sairaan pitkä tunneli (ajettiin vuoren läpi). Ensin olin ihan "Oii tunneli ^^" kymmenen minuutin kuluttua "Umm.. Tunneli" ja lopuksi varmaan vielä kymmenen minuutin jälkeen ihan "Äää tunneli!! :O " :D. Klaustrofobikolle olis varmaan ollut vähän liikaa :D 







Anna oli vastassa isoin halein Diegon kanssa ja käveltiin pari kilsaa Annan kotiin. Loppumetreillä mun lonkka/alaselkä oli jo niin jumissa että Annan piti auttaa mua kotiovelle kun kävely ei oikein onnistunut :( On jo kolme vuotta ollut tää vaiva on/off ja jalat päättivät nyt sitten pitää lakon just tällä matkalla :'( Mut ei se loppupeleissä menoa haitannut melkein ollenkaan :D
Hengattiin Quentinin (Ranska), Diegon (Chile), Eirin (Norja) ja Annan (Suomi) kanssa koko illan, ja mentiin sitten aikaisin nukkumaan kun huomenna oli viideltä herätys -.-




Seistiin sitten seitsemältä aamulla Wellington Central Railway Stationilla keräämässä rahaa Cancer Societylle, koska oli Daffodil Day. Huomasin että ihmiset ovat täällä paljon anteliaampia kuin Suomessa! Kaikki jotka lahjottivat saivat keltanarsissin, ja lopuksi oli paljon enemmän ihmisiä kukilla kuin ilman. Taisin tunnissa kerää reilusti yli 100 dollaria, jos ei melkein 200.



Tauoilla käveltiin ympäri Wellingtonia, ja käytiin kahvilla kun mun oli pakko istua hetkeksi jalan takia.
Palvelu on paljon parempaa, ja jollain take away hinnalla Suomessa saa täällä tyyliin tuplasti isompi ja karkkia ja kaikkea :D Eirin (asuu Annan kanssa) oli kyllä myös mukana mut siit ei saanut ottaa kuvia ollenkaan :D





Uudessa- Seelanissa on vain 15 isoa kaupunkia. Wellington onkin itseasiassa aika pieni (alle 400 000 asukasta) ollaakseen pääkaupunki. Kaupungilla oli tosi hassu rakenne, ei yhtään kuten ajattelin. Yhden ison keskipisteen sijaan oli monta "pientä keskustaa" keskustassa, ja nähtävyydet olivat ihan eri puolilla kaupunkia. En tiedä, että onko siksi että tykkään eniten verkostokaupunki mallista (ja vaikka näinkin vain osan), Wellington oli mun mielestä vähän sekava.

Pieni Converse-osasto :)

Jollain on ollut mielikuvitusta :D

Ihan karmivat muotikengät :D




Käveltiin satamaan ja siellä oli niin kaunista <3






Wellington Lagoon Fountain


How will I be able to leave?  


Sitten Quentin ja Diego tuli Wellingtoniin ja pidettiin hauskaa :) Ihan mahtavia ihmisiä ^^
Kun Anna ja Diego seisoivat keräämässä rahaa, menin Quentinin kanssa Starbucksiin ja käytiin kaupoissa :) Tää oli mun eka kerta oikeassa Starbucksissa ja mun White Chocolate Hot Chocolate oli taivaallinen <3






Viideltä lähdettiin takaisin Upper Huttiin ja käytiin illalla keskustassa ostamassa TimTam keksejä :)

Lauantaina käytiin päivällä Upper Hutissa hankkimassa mulle ison Uuden-Seelannin lipun. Mun lonkka oli ihan jumissa ja oli pakko käydä istumassa pari kertaa matkan aikana. Olin kyllä aika ylpeä että pystyin kävelemään montamonta kilsaa, mutta oli kyllä lipun arvoista :)
Sitten olikin aika lähteä kotiin, ja Annan host-äiti oli kiltti ja vei minut bussiin Wellingtoniin.
Näkö bussista oli mahtava! :O Olisin hyvin voinut maksaa bussista vaan sen takia mitä matkalla näki :D Bussi ajoi Kāpiti Coastilla (The Golden Coast), ja on kyllä yksi kauneimmista asioista mitä olen koskaan nähnyt <3 Onneksi istuin bussin vasemmalla puolella :)


Niin ja suomen kieli sujui ihan suhteellisen hyvin jonkun päivän jälkeen vaikka keksinkin mahtavia verbejä (kuten videoittaa ja stretchailla) ja olin kertomassa Annalle millainen kamera minä olen :D Kirjoitukset menevät varmaan mahtavasti Suomessa :D Kuitenkin mun aivoissa on jotain jäljellä, koska olin puhunut unissani suomeksi. Olin kuulemma ollut krhm, jotain mieltä meidän keltaisista asuista perjantaina XD

Kiitos Anna ja ihanat host-äidit <3
Ihana kokemus!

- Roxy





1 kommentti:

  1. Haha omg toi vika kuva (kapiti coastilt) on tosi lähel mun taloo !:Doisit tullu moikkaa ;) wää ihana postaus taas jälleen kerran <3

    VastaaPoista